Frivillighedsstrategi

I Folding-Brørup HK er frivillighed en vigtig del. Klubben skal bære præg af engagement og lyst.  At være frivillig i Folding-Brørup HK skal ikke være af tvang, men af lyst, og med et ønske om at være en del af fællesskabet.

At være frivillig i Folding-Brørup HK skal ikke gå ubemærket hen, da det er grundlaget for klubbens eksistens. Vi ved godt, at i en hverdag med andre gøremål, kan det være svært at finde tid til frivillighed. Derfor skal det være sjovt og indholdsrigt. Det er ikke kun spillere, ledere og trænere som driver klubben frem til at opnå resultater, det er også alle frivillige som hjælper til med store som små opgaver. Derfor har klubben også en målsætning om at ville inddrage alle frivillige i klubbens sociale liv, i form af afslutningsfester, træner/lederarrangementer og i det hele taget klublivet. Dermed har du også indflydelse på klubbens fremtidige arrangementer, og hvor klubben også er åben for nye initiativer.

Som en frivillig forening er det vigtig med synlighed og gennemskuelighed. En stor del af frivilligheds­strate­gien er, at synliggøre hvor meget frivilligt arbejde i virkeligheden betyder i en klub som VORES. Det er derfor også vigtigt at alle medlemmer ved, hvem der gør hvad og hvem du skal gå til med spørgsmål.

I løbet af året er der mange opgaver, der skal løses for at få en klub som Folding-Brørup HK til at fungere. Alle skal have mulighed for at være en del af fællesskabet og få mulighed for at give en hånd med.

Dette vil vi forsøge at oplyse om både via Facebook og klubbens hjemmeside, men også ved klubbens arrangementer, herunder hjemmestævner og diverse andre sociale arrangementer som vi håber du vil støtte op omkring.

Kontaktpersoner: Håndboldudvalget og Stævneudvalget

Nov. 2015